W kursie bierze udział około 100 studentów Uniwersytetu Warszawskiego, którzy pracują w interdyscyplinarnych zespołach. Ich zadaniem jest stworzenie projektu cyfrowego o potencjale wdrożeniowym – więcej niż mockup, ale jeszcze nie w pełni działający prototyp. 🦾
W tym roku szczególny nacisk położono na projekty o dużym impakcie społecznym. 👥
🗣Zajęcia rozpoczęły się inspirującym spotkaniem z Alicją Stalmach z Fundacji Tech To The Rescue, która łączy organizacje pozarządowe z firmami technologicznymi, wspierając realizację innowacyjnych projektów cyfrowych. Fundacja szczególnie koncentruje się na inicjatywach związanych z kryzysami humanitarnymi, ochroną klimatu oraz zrównoważonym rozwojem, promując działania o realnym i pozytywnym wpływie społecznym.
Na zakończenie kursu zespoły zaprezentowały efekty swoich prac, które były oceniane pod kątem:
🎤 spójności i klarowności prezentacji;
📊 jakości badań rynkowych;
💡 nowatorskości pomysłu w porównaniu do dostępnych rozwiązań.
Projekty oceniali: Katarzyna Klimek z Inkubatora Uniwersytetu Warszawskiego i dr hab. Aleksy Schubert, prof. UW z MIM UW. ✍️
Wyróżniono dwa projekty:
🌟 StudentJe – aplikacja rozwiązująca problem kolejek i braku różnorodności w stołówkach studenckich. Dzięki niej można zamawiać posiłki na konkretną godzinę, co usprawnia obsługę i redukuje marnowanie jedzenia.
🌟 GameON – platforma, która łączy studentów w zespoły sportowe i umożliwia rezerwację przestrzeni do gier. Pomaga zadbać o zdrowie i przeciwdziała samotności.
W nowym roku akademickim ogun MatchIT powróci w nowej odsłonie. Śledźcie swoje USOSy.