Lumiere

➡️ O czym jest projekt?

Lumiere łączy ludzi z pasją i ludzi z ludźmi. Jest przestrzenią, w której odnajdujemy kogoś, z kim możemy wymienić się naszymi umiejętnościami. Grasz całkiem nieźle na gitarze i zawsze chciałeś nauczyć się podstaw francuskiego? Świetnie się składa, bo ja od zawsze chciałam zostać ogniskowym mistrzem gitary, a ostatnie pół roku spędziłam na wymianie we Francji. 

Early adopters, na których skupiamy się w pierwszej fazie rozwoju to studenci.

➡️ Skąd wziął się pomysł na projekt?

Na kampusie Stanfordu jest wyjątkowa kawiarenka. Pianino przy oknie, gitara w kącie, na ścianie tablica z rysunkami i malunkami, na stoliku obok zeszyt ze skomplikowanymi równaniami. Pewnego wieczoru, gdy siedziałam tam i pisałam, zauważyłam jak te przedmioty łączą nieznajomych sobie studentów, którzy pokazują jedno drugiemu swoje pasje. Pomyślałam wtedy, że cudownie byłoby stworzyć przestrzeń, która łączy ludzi z pasją, a przede wszystkim ludzi z ludźmi poprzez wartościowe spędzanie wspólnego czasu, ucząc się od siebie nawzajem.

➡️ Jakie potrzeby spełnia projekt?

Lumiere adresuje trzy główne problemy: 

  1. Negatywny wpływ otoczenia podczas rozpoczynania przygody z nową pasją. Ciężko jest pozostać zmotywowanym, kiedy otoczenie nie wspiera i ciągnie w przeciwną stronę. 
  2. Chaos informacyjny: z tysiącami przewodników i filmików na Youtube, które często prezentują sprzeczne informacje. Ciężko jest wytyczyć samemu jasną ścieżkę rozwoju. 
  3. Eksplorowanie pasji jest niestety kosztowne. 

W trakcie ponad 50 wywiadów studenci wskazali, że Lumiere pomogłoby w kwestiach: 

  • zmniejszenia samotności,
  • możliwości uczenia się poza swoją wydziałową bańką,
  • pozytywnego wpływu otoczenia, 
  • niższego progu wejścia – mniejszy koszt.

➡️ W jaki sposób projekt wyróżnia się na tle konkurencji?

Konkurencją bezpośrednią są dwie aplikacje: SkillSwap z USA i SkillHarbour ze Szwajcarii. Mogłyby one zagrozić wejściem na polski rynek. Lumiere posiadałoby tutaj jednak przewagę konkurencyjną w postaci współpracy z uniwersytetami, które w pierwszej fazie rozwoju aplikacji wykupiłyby dostęp dla swoich studentów. To sprawia, że Lumiere dociera do studenta „od wewnątrz”. Istnieje również przewaga w postaci znajomości rynku i kultury polskiej.

Konkurencją pośrednią są grupy na Facebooku i filmiki na Youtube. Dają one jednak one znacznie mniejszą wartość i poczucie zagubienia.

➡️ Na jakim etapie jest aktualnie projekt?

Jesteśmy na etapie, w którym przed przystąpieniem do rozmów z uniwersytetami chcielibyśmy upewnić się, co do potrzeb klientów (studentów), przeprowadzając większe, bardziej szczegółowe badania. W zależności od możliwości finansowych chcielibyśmy przeprowadzić je jeszcze w tym roku, aby następnie przystąpić do negocjacji z uniwersytetami.

KOordynatorzy projektu

Anna Orłowska

Lider projektu i pomysłodawca

Aleksander Mnich

Kreator, strona graficzna

Dzieje się