WaŻywiarnia najlepszym projektem 6. Edycji Brave Campu!

Za nami szósta już edycja szkoły przedsiębiorczości Brave Camp. Studenci z  Uniwersytetu Warszawskiego i Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego po raz  kolejny wzięli udział w warsztatach i szkoleniach, które pomogły im rozwinąć swoje pomysły biznesowe, naukowe i społeczne. Tydzień zajęć uwieczniła gala Demo  Night, podczas której uczestnicy zaprezentowali powstałe projekty. Najlepszym z  nich okazała się WaŻywiarnia autorstwa Katarzyny Szybisty z Instytutu    Stosowanych Nauk Społecznych UW.


 

Brave Camp to wydarzenie, które już na stałe wpisało się w kalendarz działań Inkubatora UW. Dwa razy do roku, w czasie przerwy międzysemestralnej, studenci UW i WUM-u stają przed okazją do rozwinięcia swoich pomysłów oraz zdobycia wiedzy z zakresu szeroko pojętej przedsiębiorczości, biznesu, autoprezentacji czy zarządzania projektami. Tegoroczna, szósta już edycja, odbyła się w dniach 9-15 lutego w podwarszawskim Sękocinie. To tam ambitni i zmotywowani studenci i studentki przez niemal tydzień szkolili się pod okiem profesjonalnych trenerów-praktyków, dzięki którym mogli dokładnie przepracować swój pomysł, przeanalizować każdy jego aspekt, by finalnie pomysł mógł zmienić się w prawdziwy projekt, a w przyszłości startup. Uczestnicy szkolili się z takich tematów jak: Business Model Canvas, Storytelling, Pitching, User Experience, autoprezentacja czy budowanie cashflow. Wszystkie zajęcia prowadzone były w formie warsztatów – tak, by studenci zdobywali nową wiedzę i umiejętności w sposób praktyczny. Żeby wziąć udział w projekcie nie trzeba było mieć gotowego biznesplanu i produktu gotowego do wejścia na rynek. Wystarczył pomysł, otwartość i motywacja do ciężkiej pracy.

Przeczytaj również:

Maja Michalak laureatką 5. edycji Brave Campu!Marcin Solarski zwycięzcą czwartej edycji Brave Camp!Dorota Jankowska laureatką trzeciej edycji BraveCamp!Sukcesy zwycięzcy II edycji BraveCamp!

Jednak Brave Camp to nie tylko warsztaty. To także możliwość do networkingu i poznania rówieśników z innych kierunków. Różnorodność wiedzy i doświadczeń jest wartością dodaną zarówno dla samych uczestników, jak i ich projektów. Brave Camp to także swego rodzaju platforma, która łączy dwie uczelnie: Uniwersytet Warszawski i Warszawski Uniwersytet Medyczny. Kompilacja spójnego procesu edukacyjnego oraz integracji tworzy wydarzenie oparte na samorozwoju, szerzeniu postaw przedsiębiorczości wśród studentów, ale też networkingu i poznawaniu studentów z innych wydziałów.

– Ta, szósta już edycja, była wyjątkowa pod wieloma względami. Przede wszystkim była na nim bardzo mocna reprezentacja studentek. Widzimy, że coraz więcej kobiet przychodzi do nas ze swoimi pomysłami. W porównaniu z początkiem naszej działalności ta liczba znacząco się zwiększa. Poza tym zauważyliśmy, że uczestnicy rozpoczynają myślenie o projekcie od definicji problemu, na którą odpowiada, a nie skupiają się nad detalami potencjalnego rozwiązania. To pokazuje zmianę systemu myślenia – rozwiązanie nie jest pierwszą rzeczą, którą tworzą. Co również ważne, to to, że tegoroczne pomysły są bardzo blisko wdrożenia. Niewiele potrzeba, by uczestnicy mogli rozpocząć działanie w ramach swoich projektów czy założyć firmę – powiedział Przemysław Krawczyk, Koordynator akademii.

Zwieńczeniem tygodniowej akademii była gala Demo Night, podczas której 11 osób zaprezentowało efekt swojej pracy. Spośród nich jury w składzie: Dorota Ceranka-Czajkowska (trenerka FRIS, DCC Consulting), Katarzyna Jabłonka-Salach (przedstawicielka UWRC), Jacek Sztolcman (kierownik Inkubatora UW), Katarzyna Walewska (Corporate Affairs & Communication Manager Pfizer Polska), Barbara Wasyl (Client Service Director, BrandLab), dr hab. n. med. Anna Wójcicka (CEO Warsaw Genomics), dr hab. Krzysztof Turzyński (Prodziekan ds. studenckich Wydziału Fizyki UW) wybrało zwycięzcę 6. edycji Brave Campu. Grant w wysokości 5 tysięcy złotych oraz 1. miejsce w całym konkursie wygrała Katarzyna Szybisty (z Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW) z projektem WaŻywiarnia (bukiety zrobione z warzyw, alternatywa dla kwiatów ciętych; projektowi przyświeca idea zero waste, ponieważ wykorzystane w bukiecie warzywa będzie można spożytkować w kuchni).

Brave Camp był dla mnie dużym wyzwaniem. Dał mi jednak bardzo dużo wiedzy, którą będę się teraz starała wykorzystać. Był dla mnie pigułką tego, jak rozpocząć własną działalność i jak być w tym dobrym, ale przede wszystkim jak zacząć. Oprócz zdobytej wiedzy jego największą wartością byli ludzie, których mogłam poznać. Już dawno nie spotkałam tylu fantastycznych ludzi w jednym miejscu! Grant spożytkuję na otwarcie WaŻywiarni, na wszystkie potrzebne rzeczy do rozpoczęcia działalności. Teraz pozostaje założyć fanpage, stronę i… działać! – powiedziała Katarzyna Szybisty.

Granty na dalszy rozwój projektów przyznano również laureatom 2. i 3. miejsca. Czek na 3 tysiące złotych zdobyła Aleksandra Hyży z Wydziału Nauk o Zdrowiu WUM z projektem ProMeSkills (oferta szkoleń z kompetencji miękkich dla branży medycznej), natomiast 3. miejsce i nagrodę o wartości 2 tysięcy złotych zdobyła Natalia Klimiuk z Instytutu Filozofii UW, z projektem Bravetights (wzorzyste, wytrzymałe i dobre jakościowo rajstopy). Sponsorem wszystkich grantów dla trójki najlepszych uczestników był Partner główny wydarzenia – Pfizer Polska.

Oprócz nagród głównych przyznano również nagrody od partnerów akademii. Nieagencja nagrodziła Katarzynę Szybisty bezpłatną, 3-miesięczną opieką marketingową. DCC Consulting wręczyło nagrodę dostępu do badania FRIS Mai Wasilewskiej z Wydziału Polonistyki za projekt Wasilewska Art&Design – artystyczne malowanie twarzy i ciała. Z kolei bezpłatna, roczna preinkubacja (nagroda UWRC – spółki celowej Uniwersytetu Warszawskiego) została przyznana Aleksandrze Hyży. Swoją nagrodę – profesjonalną sesję zdjęciową od 3.miejsca – przyznała również publiczność. Jej serca, bezsprzecznie, zdobył Mateusz Biegański z Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki z projektem Jedzeniomat (paczkomat ze zdrowym jedzeniem). Nagrodę specjalną jury – opiekę mentoringową – otrzymał Jakub Rytka z projektem R-Clean (płyn do spryskiwaczy w tabletkach).

Wyjazd był finansowany w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego (ZIP).

Galeria zdjęć z akademii i gali finałowej

bc2020z 1.JPGbc2020z 2.JPGbc2020z 3.JPGbc2020z 4.JPGbc2020z 5.JPGbc2020z 6.JPGbc2020z 7.JPGbc2020z 8.JPG

Kolejna edycja Brave Campu odbędzie się w dniach 5-11 lipca 2020 roku.