Czterema głównymi funkcjami produktu końcowego będą: moduł zakupowy, baza z opiekunami komercyjnymi i personelem medycznym, moduł premium dla domów opieki oraz planer przeznaczony dla opiekunów. Baza wiedzy dot. otępienia zapewni opiekunom lepsze zrozumienie objawów i leczenia podopiecznego. Narzędzia przeznaczone do zarządzania opieką – planer i funkcja do zapisywania czynności życiowych, ułatwią organizację oraz pozwolą na monitorowanie choroby. Dostęp do modułu zakupowego umożliwi łatwe, szybkie i tańsze nabycie produktów przeznaczonych dla seniorów. Baza dot. personelu medycznego i opiekunów komercyjnych pozwoli zaoszczędzić czas opiekuna spędzony na szukaniu ww. W przyszłości planowane jest dodanie do aplikacji modułu premium przeznaczonego dla domów opieki – przestrzeni do komunikacji między domami, a rodzinami pacjentów. Pomysł stworzenia aplikacji mobilnej My AlzCare powstał na kanwie osobistego doświadczenia niektórych członków zespołu – doświadczenia złożoności procesu opieki nad osobą z chorobą Alzheimera.
Projekt My AlzCare zadebiutował podczas turnieju kreatywnego InnoHub organizowanego przez Inkubator UW, którego tematem był obszar digital health. Pomysł na rozwiązanie cyfrowe skierowane do opiekunów osób z chorobą Alzheimera zdobył pierwsze miejsce w konkursie i został nagrodzony główną nagrodą. Niedługo potem zespół tworzący projekt My AlzCare zgłosił się do Programu Akceleracyjnego Inkubatora UW. Po miesiącu intensywnej pracy i rywalizacji z pozostałymi uczestnikami wydarzenia zespół My AlzCare został jednym z trójki zwycięskich zespołów wygrywając główną nagrodę.