Piccy

➡️ O czym jest projekt?

Projekt to marka odzieżowa pozytywnego wpływu o chwytliwej nazwie Piccy (czyt. Piki), które z angielskiego slangu młodzieżowego oznacza obrazek. Obrazek symbolizuje rysunki dzieci z polskich fundacji, które w postaci haftów i nadruków nakładamy na naszą odzież – bluzy, t-shirty i skarpetki z kontynuacją poszerzania asortymentu o torby materiałowe, dresy i czapki. Odzież jest szyta w polskich szwalniach z zadbaniem o najwyższą jakość. Następnie, ze sprzedaży każdego produktu B2C i B2B przekazujemy 17% wartości netto na wsparcie fundacji, z której pochodzą rysunki. Dzięki temu kolektywnie dbamy o rozwój dzieci w trudnej sytuacji.

➡️ Skąd wziął się pomysł na projekt?

Pomysł rozpoczął się w kole naukowym Enactus SGGW. Enactus to organizacja międzynarodowa, która łączy studentów z biznesem. Celem jest tworzenie projektów przez studentów, które odpowiadają na problemy związane z Celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Projekt powstał w trakcie pandemii, kiedy zauważyliśmy, że w całym lockdownie dzieci w placówkach opieki zastępczej, szpitalach, w trudno położonych sytuacjach, zostały pominięte, a ich rozwój, przyszłość jest tak naprawdę przyszłością naszego państwa. Dzieci i ich kreatywność to studnia bez dna, dzięki ich potencjału możemy tworzyć produkty, które w finale je wspierają. Dzieci stają się bohaterami swoich fundacji, a konsumenci i biznesy mogą świadomie wspierać ich rozwój i społeczeństwo.

➡️ Jakie potrzeby spełnia projekt?

Konsumenci coraz mocniej wymagają, by firmy oferowały zrównoważone usługi i produkty. Zresztą, jak same badania SWPS wskazują – 63 proc. Polaków jest zdania, że uwzględnianie celów społecznych powinno być stałym elementem działań przedsiębiorstw. A co ciekawe, 30 proc. Europejczyków było w 2022 r. gotowych zapłacić 5–10 proc. więcej za produkt zgodny z ESG. 

Firmy są również pod naciskiem nowych dyrektyw unijnych dotyczących działań ESG, a już od 2027 roku, wszystkie spółki – małe, średnie i duże będą musiały raportować tą działalność. Jak się okazuje z badań BNP Paribas z 2021 r uwzględnionych w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu, aż 51% firm uważa, że komponent Social jest bardzo trudny do realizacji i ewaluacji we wskaźnikach pomiaru wpływu. Piccy, daje kompleksowe rozwiązanie. Firma kupująca od nas odzież z rysunkiem dziecka i ew. obrandowaniem swoim logo, nie dość, że wymiernie wspiera dzieci przekazanymi 17% z ich zamówienia, co da się zmierzyć w postaci przekazanych pieniędzy na cele statutowe fundacji, to dodatkowo firma ma wpis do raportu ESG, dobry employer branding i PR w sektorze działań sustainable.

➡️ W jaki sposób projekt wyróżnia się na tle konkurencji?

Nie ma na rynku firmy, która dawałby tak kompleksowe rozwiązanie zarówno dla firm, konsumentów i fundacji wspierających dzieci. Natomiast niektóre firmy, organizują akcje, w których ze sprzedania danej kolekcji oddają 1, 2 lub 5% zysku. Niestety są to zazwyczaj jednorazowe akcje. Naszym celem jest wsparcie jak największej ilości fundacji z zadbaniem, o to, by biznes pomógł fundacji, która jest zgodna z ich strategią działań sustainable/CSR.

➡️ Na jakim etapie jest aktualnie projekt?

Obecnie, funkcjonujemy od 1,5 roku jako spółka z o.o. Posiadamy swoją stronę internetową wraz ze sklepem online. Co więcej zrealizowaliśmy pierwsze sprzedaże B2C oraz pierwsze realizacje projektu bluz z podobizną Korczaka dla Fundacji Orange.

KOordynatorzy projektu

Karol Pogorzelski

Julia Grabska

Filip Skrzęta

Katarzyna Biarda

Karolina Putkowska

Dzieje się