➡️ O czym jest projekt?
Lumiere łączy ludzi z pasją i ludzi z ludźmi. Jest przestrzenią, w której odnajdujemy kogoś, z kim możemy wymienić się naszymi umiejętnościami. Grasz całkiem nieźle na gitarze i zawsze chciałeś nauczyć się podstaw francuskiego? Świetnie się składa, bo ja od zawsze chciałam zostać ogniskowym mistrzem gitary, a ostatnie pół roku spędziłam na wymianie we Francji.
Early adopters, na których skupiamy się w pierwszej fazie rozwoju to studenci.
➡️ Skąd wziął się pomysł na projekt?
Na kampusie Stanfordu jest wyjątkowa kawiarenka. Pianino przy oknie, gitara w kącie, na ścianie tablica z rysunkami i malunkami, na stoliku obok zeszyt ze skomplikowanymi równaniami. Pewnego wieczoru, gdy siedziałam tam i pisałam, zauważyłam jak te przedmioty łączą nieznajomych sobie studentów, którzy pokazują jedno drugiemu swoje pasje. Pomyślałam wtedy, że cudownie byłoby stworzyć przestrzeń, która łączy ludzi z pasją, a przede wszystkim ludzi z ludźmi poprzez wartościowe spędzanie wspólnego czasu, ucząc się od siebie nawzajem.
➡️ Jakie potrzeby spełnia projekt?
Lumiere adresuje trzy główne problemy:
- Negatywny wpływ otoczenia podczas rozpoczynania przygody z nową pasją. Ciężko jest pozostać zmotywowanym, kiedy otoczenie nie wspiera i ciągnie w przeciwną stronę.
- Chaos informacyjny: z tysiącami przewodników i filmików na Youtube, które często prezentują sprzeczne informacje. Ciężko jest wytyczyć samemu jasną ścieżkę rozwoju.
- Eksplorowanie pasji jest niestety kosztowne.
W trakcie ponad 50 wywiadów studenci wskazali, że Lumiere pomogłoby w kwestiach:
- zmniejszenia samotności,
- możliwości uczenia się poza swoją wydziałową bańką,
- pozytywnego wpływu otoczenia,
- niższego progu wejścia – mniejszy koszt.
➡️ W jaki sposób projekt wyróżnia się na tle konkurencji?
Konkurencją bezpośrednią są dwie aplikacje: SkillSwap z USA i SkillHarbour ze Szwajcarii. Mogłyby one zagrozić wejściem na polski rynek. Lumiere posiadałoby tutaj jednak przewagę konkurencyjną w postaci współpracy z uniwersytetami, które w pierwszej fazie rozwoju aplikacji wykupiłyby dostęp dla swoich studentów. To sprawia, że Lumiere dociera do studenta „od wewnątrz”. Istnieje również przewaga w postaci znajomości rynku i kultury polskiej.
Konkurencją pośrednią są grupy na Facebooku i filmiki na Youtube. Dają one jednak one znacznie mniejszą wartość i poczucie zagubienia.
➡️ Na jakim etapie jest aktualnie projekt?
Jesteśmy na etapie, w którym przed przystąpieniem do rozmów z uniwersytetami chcielibyśmy upewnić się, co do potrzeb klientów (studentów), przeprowadzając większe, bardziej szczegółowe badania. W zależności od możliwości finansowych chcielibyśmy przeprowadzić je jeszcze w tym roku, aby następnie przystąpić do negocjacji z uniwersytetami.