Studenci UW i WUM po raz kolejny pracowali nad swoimi pomysłami pod okiem ekspertów. Jednak tylko jeden projekt mógł zgarnąć nagrodę główną. Tym razem to Corasy autorstwa Bartosza Gargulińskiego.
Akademia przedsiębiorczości Brave Camp to inicjatywa skierowana do społeczności akademickiej Uniwersytetu Warszawskiego oraz Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, która na stałe wpisała się w kalendarz działań Inkubatora UW. Studenci przez blisko tydzień pracują nad swoimi autorskimi projektami na rozwiązania biznesowe, naukowe czy z zakresu ekonomii społecznej. Tegoroczna letnia edycja odbyła się w dniach 2-8 lipca w Chęcinach. To tam uczestnicy pod okiem ekspertów-praktyków uczyli się w jaki sposób rozwinąć swój pomysł, ale także przedstawić go inwestorom, aby doprowadzić do finalizacji swojego projektu, tzn. wejścia na rynek. Wzięli również udział w warsztatach i konsultacjach biznesowych, sprzedażowych, marketingowych czy autoprezentacji.
Kluczem jest pomysł
Aby wziąć udział w Brave Campie nie trzeba mieć gotowego biznesplanu, ani tym bardziej produktu gotowego do wejścia na rynek. Wystarczył pomysł, otwartość i motywacja do ciężkiej pracy. Dlaczego tak? Studenci zdobywają wiedzę i rozwijają nowe umiejętności w bardzo praktyczny sposób i pod okiem doświadczonych trenerów, którzy nie tylko prowadzą warsztaty, ale też wspierają i konsultują pomysły przez cały wyjazd.
Jednak Brave Camp to nie tylko warsztaty – mówi Basia Holli, kierowniczka Inkubatora UW i dodaje: To także możliwość do networkingu i poznania rówieśników z innych kierunków. Różnorodność wiedzy i doświadczeń jest wartością dodaną zarówno dla samych uczestników, jak i ich projektów.
Zwieńczeniem tygodniowej akademii była gala DemoNight, podczas której aż 10 uczestników zaprezentowało przed Jury swoje pomysły w formie krótkiego, trzyminutowego pitchingu. Najlepsi otrzymali granty na rozwój swoich pomysłów.
Nowy standard korepetycji
Zwycięskim projektem została platforma Corasy, której celem jest integracja uczniów i korepetytorów, a także wyznaczenie nowego standardu korepetycji w Polsce. Twórcą projektu jest Bartosz Garguliński, studiujący na Uniwersytecie Warszawskim informatykę oraz fizykę. W ocenie jury jego pomysł był najbardziej dojrzały oraz gotowy do wprowadzenia na rynek i szybkiej komercjalizacji.
– W Polsce mamy ok. 6,5 mln uczniów i studentów, z których aż 17% regularnie pobiera korepetycje. Naszym celem jest całkowita uberyzacja korepetycji w Polsce. – mówi Bartosz Gargulińśki – Stworzenie własnego projektu, który wejdzie na rynek, od dawna było moim największym marzeniem. Czuję, że wygrana w Brave Camp pomoże mi je spełnić – dodaje laureat.
Platforma Corasy sprawiają, że korepetytorzy nie muszą szukać uczniów, borykać się z problemami takimi jak kolizje terminów zajęć kalendarzach czy z płatnościami i mogą skupić się na tym, co najważniejsze – czyli na szerzeniu wiedzy. Uczniowie natomiast nie muszą już zastanawiać się gdzie znaleźć specjalistę, który pomoże im w przygotowaniu do egzaminu.
Ułatwienie dostępu do edukacji jest misją, która połączyła 4-osobowy zespół programistyczny i 25-osobowy zespół korepetytorski do stworzenia platformy na miarę trudnych, post pandemicznych czasów.
Troje wspaniałych
Drugie miejsce oraz nagroda publiczności trafiły do Moniki Brzykckiej, studentki filologii polskiego języka migowego na UW. W ramach projektu autorka chce przygotować i poprowadzić warsztaty artystyczne oraz szkolenia edukacyjne z kultury głuchych, które skierowane będą m.in. do szkół, korporacji czy domów spokojnej starości. Pieniądze z grantu przeznaczy na kurs kompetencji miękkich.
Podium zamyka projekt OurLabs, którego pomysłodawcą jest Jan Dziedzic, student astronomii na UW. Jego celem jest sprofesjonalizowanie i skomercjalizowanie możliwość produkcji elektroniki na zamówienie dla polskich laboratoriów.
Laureaci otrzymali granty w wysokości, 5, 3, i 2 tys. zł, odpowiednio za pierwsze, drugie i trzecie miejsce. To jednak nie wszystkie nagrody! Roczną darmową preinkubację otrzymał Mateusz Pluciński, student stosunków międzynarodowych i zarządzania na UW z projektem Wine and Food Academy, polegający na stworzeniu specjalistycznych warsztatów winiarskich.
I chociaż nie każdy student otrzymał nagrodę, wszyscy uczestnicy wyjechali z Chęcin z nową wiedzą, umiejętnościami, kontaktami oraz wartościowymi relacjami.
Partnerem merytorycznym Brave Campu jest Pfizer Polska.
Brave Camp jest organizowany w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego i finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem programu ZIP, realizowanego na UW w latach 2018-2022, jest rozwój kompetencji studentów, doktorantów i pracowników oraz wprowadzenie narzędzi, które pozwolą usprawnić zarządzanie uczelnią. Więcej informacji na www.zip.uw.edu.pl