To był bardzo intensywny czas obfitujący w nieskończoną liczbę kreatywnych pomysłów a samą rywalizację poprzedził okres ponad półrocznych przygotowań. No ale opłaciło się
Podczas wydarzenia wyłoniono trzy innowacyjne projekty związane z przyszłością edukacji. Wśród wyróżnionych zespołów znaleźli się studenci z Polski oraz z Czech, a główna nagroda trafiła w ręce zespołu Code Hussar – autorów projektu UniNetwork.
EduHack 2021 zainaugurowała 14 stycznia konferencja inspiracyjna The Future of Education, podczas której, po krótkiej prezentacji kluczowych wniosków z raportu przygotowanego przez IUW i DELab UW „Nauczanie zdalne. Oswojenie (nie)znanego. Wpływ pandemii COVID-19 na szkolnictwo wyższe”, wspólnie z uczestnikami debaty rozmawialiśmy o największych wyzwaniach stojących obecnie przed edukacją zdalną i szansach z niej wynikających.
Debatę poprowadziła Anna Hofman z IUW a Jej gośćmi byli:
- István Vilmos Kovács – wicerektor ds. relacji międzynarodowych w Budapest Metropolitan University
- Florian Radvan – profesor dydaktyki języka niemieckiego i literatury na Uniwersytecie w Bonn
- Joanna Mazur – analityk w Digital Economy Lab UW
- Maciej Ciemny – dyrektor ds. naukowych w Predict Systems
Konferencję transmitowaliśmy na żywo na naszym kanale YouTube
W piątek 15 stycznia, uczestnicy z 4 europejskich krajów, w 9 kilkuosobowych teamach wspieranych przez facylitatorów, stanęli do realizacji właściwej i przeszli przez proces kreowania pomysłów, ich walidacji oraz prototypowania.
W niedzielę 17 stycznia przyszedł czas na wyłonienie zwycięzców. W jury znaleźli się przedstawiciele współpracujących ze sobą przy realizacji EduHacka uniwersytetów – Aleksandra Zimnoch (kierowniczka Inkubatora UW), dr Agnieszka Pugacewicz (koordynatorka DeLab UW), Jitka Bartošová (badaczka w Masaryk Univeristy), Otomar Sláma (dyrektor Charles Univeristy Innovations Prague) oraz Mateusz Rybiński (prezes Fundacji edTech Poland).
Po burzliwych obradach, udało się wyłonić 3 zwycięskie projekty:
I Miejsce – zespół Code Hussar projekt „UniNetwork”, Polska
Zespół w składzie: Piotr Filochowski, Jakub Krukowski, Patryk Ostrowski, Adam Pawełek i Sebastian Szczepański stworzył MVP aplikacji łączącej studentów wspólnie pracujących na projektami. Aplikacja usprawni współpracę międzynarodową oraz pomoże budować partnerstwa w dążeniu do realizacji ciekawych projektów naukowych.
II Miejsce – zespół HARDCODED, projekt „Student Flow”, Polska
Zespół w składzie: Mateusz Piechocki, Cezary Waligóra, Piotr Wyrwiński i Bartosz Ptak zaprojektował wtyczkę Google Chrome, która pozwala zmieniać zajęcia w… odcinek Milionerów! Aby urozmaicić formę nauki zdalnej studenci mogą odpowiadać na serię pytań, quizów i cytatów, których wyniki pod koniec zajęć zostaną omówione przez nauczyciela.
III Miejsce – zespół ICQ, projekt „KLIC”, Czechy
Štefan Kukla, Marek Augustin, Markéta Kučerová i Adéla Rihakova na zajęcie trzeciego miejsca zasłużyli tworząc platformę dla nauczycieli, którzy napotykając na swojej drodze zawodowej uczniów z trudnościami w nauce, mogą skonsultować przygotowanie materiałów dostępnych dla wszystkich w zrozumiały i przejrzysty sposób, likwidując bariery edukacyjne.
Gratulujemy zwycięzcom i wszystkim uczestnikom rywalizacji. Mocno trzymamy kciuki za wdrożenie zaproponowanych rozwiązań. Dziękujemy naszym partnerom i sponsorom, bez których EduHack 2021 nie mógłby się odbyć. A nam pozostaje już tylko rozpoczynać przygotowania do przyszłorocznej edycji hackathonu